Dil Okulundaki Türk Öğrenci Oranı
Okulların kapasitesi önemlidir, ancak kapasite kriterini tek başına değerlendirmemek gerekir. Bir örnekle açıklamak gerekirse, büyük bir okuldaki öğrencilerin % 20’sinin türk olmasındansa, yarı kapasiteye sahip ancak % 3 türk oranına sahip olan bir okulda dil gelişiminin daha verimli olduğunu söylemek gerekir.
Bir dil okulunda çok fazla türk öğrenci olmasının temel sebepleri arasında acenta yönlendirmeleri bulunmaktadır. Yurtdışı eğitim acentaları ticari kazançlarını dil okullarından aldıkları komisyonlar üzerinden yürütmektedir ve bazı okulların acentalara sunduğu yüksek oranlı komisyon oranları acentaları o okulu satmaya yönlendirmektedir. Bu noktada acentanızın ticari çıkarlarını mı yoksa öğrenci başarısını ve memnuniyetini mi önceliklendirdiğini öngörmeye çalışmanızı öneririz, çünkü ticari kazanç daha öncelikli olduğunda
Tabi butik bir okul tercih ediyorsanız ayrı mesele. Yanı sıra türk oranını da kontrol etmekte fayda var. Kaliteli okullar sınıflarını Dünya’nın her yerinden gelen karma öğrencilerden oluşturmaya çalışır ve bir ülkenin öğrenci sayısını kapasiteye en fazla % 10 oranında tutmaya çalışır, ancak bu her zaman böyle olmamaktadır. Geçmiş yıla ait Malta’daki türk öğrenci oranına baktığımız zaman %3 türk öğrenciye sahip olduğu görülmektedir. Ancak türk öğrencilerin Avrupa’dan gelen öğrencilere göre daha uzun süreli eğitim alması sebebiyle hissedilen türk öğrenci yoğunluğu daha yüksektir. Karma bir sınıfta olmanız ve Türk arkadaş sayınızın az olması yurtdışı eğitim sürecinizde başarıya ulaşmanız açısından önemli etkenlerdir. Sadece türk öğrenci olmaması değil, mümkün mertebe fazla sayıda ülkeden gelmiş öğrenci olması önemlidir, çünkü aynı türklerde olduğu gibi farklı ülkelerden gelmiş öğrenciler de kendi aralarında gruplaşmakta ve sizin sosyalleşme imkanınızı azaltmaktadırlar.
Bu yazı, Dil Okulu Seçerken Nelere Dikkat Etmeli? başlıklı yazı dizisinin bir alt maddesidir. Bir sonraki kriter için bkz: Dil Okulunun Sosyal Aktiviteleri